Bunlar alınmayacak şeyler değil

Az önce büyükçe bir marketten geldim. Aslında gitme amacım, evde ağzımı tatlandıracak hoş birkaç çikolatanın bulunmayışıydı, ancak aç olmam sebebiyle almadığım şey kalmadı diyebilirim. Ne aldım ne ettim biraz bahsetmek ve sizlerin de canını çektirmek isterim. Öncelikle çorba reyonundan başlayalım. Bilindiği gibi gerek bizim, gerek knorr, çorbalara son birkaç senedir büyük ağırlık verdiler. Acaip bir ürün çeşitlendirmesi söz konusu. Her gittiğimde yeni çorbalarla karşılaşıyorum. Bazıları birbirinden ufak nüanslarla ayrılıyor fakat yöreden yöreye isimleri değişiyor bu çorbaların elbette. Her neyse bugün çok farklı çorba almak istemedim ve tüm zamanlar best’imde bulunan çorbalardan olan; kremalı mantar çorbası, yayla çorbası, yuvalama çorbası, kremalı sebze çorbası ve lahanalı havuçlu kafkas çorbası aldım. Gün gün annem pişirir ben yerim herhalde. Daha sonra karşımda gözüme meksika fasulyesi konservesi çarptı. Bu konserveyi bulduğunuz yerde alın efendim. Pahalı olduğu için kimi insanlar sadece salatalarda kullansa da ben bildiğin yiyorum bunu.. Bizim pamukovanın minik kuru fasulyesi bir, bu iki o derece. Sonra hemen yanında fersan acı biber turşusu gözüme çarptı. Fersan zamanında promosyon olarak evime yollamıştı bu ürünleri, hakkaten hakkını vemek lazım güzel yapıyorlar. Önce büyük kavanozu aldım, sonra fiyatı tuzlu gelecek diye 370 gramlık kavanozu aldım. İyi de oldu. Oradan geçerken öğrencilik dönemimden beri ton balığı yemediğimi farkettim ve pınarınkinden aldım bir paket. Soğuk bölüme geçtiğimde uğramadan edemediğim tatlıların bulunduğu yer. Eker, tatlıları hazır olarak satma fikriyle çok iyi yaptı. Üstelik çok da ucuz. Bir kazandibi aldım, birkaç profiteröl ve puding. Canım çektikçe yerim diyorum. Meyve suları bölümünde de artık acaip çeşitlendirme söz konusu, en fazla aldığım kalem bu oldu sanırım. İki adet %100 üzüm suyu aldım(iç iç doyamıyorsun ki), sonra Tat’ın yeni çıkardığı yeşil meyve-sebze karışımını aldım, bir tane de ayva suyu. En son da süt aldım bir litre.

Buzdolabından Pınar Alaturca Pizza’yı kaptım. Fiyatı makul gözüktü, 4 tane idi.. Bol sucuk ve ince hamur göz kırptı almadan edemedim. Çocukluğumdan beri çok sevdiğim mandalinalı schweppesimi kaptım ve pizzanın yanında olması gereken coca cola’nın 1.5 litrelik olanını (2.5 litreliğin asiti hep azmış gibi gelir) da alarak kasanın yolunu tuttum. Bütün bunlar ne kadar tuttu dersiniz. Kafamda 50-60 liralık bir şey vardı ve öyle de oldu. Tam 60 TL tuttu. Çıkışta da aklıma şöyle birşey geldi. Araştırma amaçlı yüzlerce insan, 60 TL bütçe ile süpermarkete sokulsa ve sonunda herkesin neler aldığı incelense acaba sonuçlar nasıl olurdu.. İlginç bir tüketici endeksi ortaya çıkardı sanırım, yaşa, cinsiyete ve yaşam tarzına göre tüketiciler en fazla neyi alıyor bir güzel öğrenilirdi. Bu tip soruları sorarak yapıyorlar bazı anketlerde ancak önemli olan böyle bir şeyin pratikte olması diye düşünüyorum.

Bir Cevap Yazın

